Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yaşadığı sosyete ortamında kıymeti olan , kudret, şekil ve sair davranış biçimlerini geliştirdiği proseslerin tüyöneten.

Yetişek, önceden saptanmış esaslara için insanların davranışlarında belirli gelişmeler esenlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.

Yetişek; bireyin davranışlarındaki evetşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek bileğteamülme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü üzere eğitimin bir çok teşhismı gestaltlabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla tercih edilen teşhism:

“Kişinin davranışında, kendi evetşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin lakinçlarına şık ) bileğteamülme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu aşinalık için;

· Yetişek bir prosestir.

· Yetişek sürecinde, bireyin davranışlarının matlup yönde bileğteamültirilmesi lakinçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki bileğteamülme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Yetişek sürecinde bireyin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç temel öğesi vardır.

1. Ammaç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Değerlendirmeler

Yetişek lakinçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve istimara ile son bulur. Sürecin bu mantığı tamlık kültürler derunin tıpkıdır. Ammaçların içeriği ve öğrenme derunin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre için bileğteamülebilir, fakat sürecin doğbeyı bileğteamülmez.

Yetişek kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca birokkalı filozof ve pedagog, eğitimin ne başüstüneğuna üzerine farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin akseptans edilen ölçünlü teşhismı şudur: Yetişek, bireyin davranışlarında kendi evetşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış bileğteamülikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın ortamında eğitime üzerine temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğteamülikliği” ve “süreç” üzere kelimeler eğitimin anne taşlarıdır.

Yetişek, anatomi derunin yaşam boyu devam fail bir prosestir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik yani beklentilere ve hedeflere şık olabileceği üzere istenmedik yönde bile gelişebilir. Yetişek sürecinin teamülletilmesi ise kasıtlı yani programlı ve programlı olabileceği üzere gelişigüzel bile mümkün. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim, gelişigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, eğitim merkezleri üzere mekânlarda maruz eğitim formal; bireyin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı sıfır eğitim ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki eğitim yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.

Yetişek Türleri
Yetişek türlerine için sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim tutulmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim okullarda evet da kurumlarda belirli bir çekim ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim süreci yönetimsel bir kadro ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal eğitim ise bizatihi gelişen ölçüsüz ve programsız yapılan eğitimdir ki birey bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.

Yetişek Sistemi
Yetişek, bir sistem olarak ele allıkındığında ise eğitim sisteminin üç temel ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Literatür; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, donanım, maliyet, personel üzere fiziksel unsurlardır. Müddetç; mektep ortamında meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde eksperlik, yeterlilik, bitirme, imtihan sonuçları üzere matlup davranış bileğteamüliklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko