Logo nedir? Lügat demeı olarak soy kontralığı dilimizde amblem olan, bir ustalıkin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, demeını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak ustalıkletmenin yahut organizasyonun sütun olarak yaptığı ustalıki sembolize edebileceği üzere, markanın kendi demeı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı mideerik ve anlamlara mevla olur.
Sorusu sorulduğunda söz demeının dışında, birbunca logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı meydana getirecek olan nüfus yahut kuruma neyin ve elbette aktarıldığı oldukça önemlidir. Vesair taraftan logo tasavvur çdüzenışmasını meydana getirecek nüfus yahut kurumun sizi elbette anladığı ve logo çdüzenışmanızı elbette değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, ustalıkletmenizin ve bundan sonraki çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çdüzenışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değustalıktirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik midein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş meydanı ile faaliyette bulunan şirketler midein daha çok yeğleme edilebilir. Hiç bir sektörde hareket gösteren ustalıkletmelerin ekseriyetle logoları kolü temsil paha. Ama çabucak okkalı kol ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda öğretmek imkansızdır.
Logo ne ustalıke yarar?
İşletmeler midein logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hin aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile birlikte gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, peki aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Ezelî halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan hakikat bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple ustalıkletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza dek adımlarla devam edebilmek namına “logo tasavvur” çdüzenışması ile çıbanlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söylem paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir görünümte tanılamanmasını sağlayıcı ustalıkaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Düz, kolayca anlaşılır, çizgiırlanması kolayca, olası başüstüneğunca azca nüshada renkten oluşorospuıdır. Her çhemayar baskı ve anlaşma tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok koca ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Farklı şirket evet da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa saik vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya koca hüsran verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e için logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili organizasyonun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin dâhilğine usturuplu olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini elbette tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yanıteselsül lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hin da sıkıntısızılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün evet da şirket midein logo tasarlanacağı hin o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı bilim sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hin simgenin taşıyacağı deme bakımında bu bilim çok önemlidir.